Pedagog szkolny:  mgr  Aleksandra Rajwa

Plan Profilaktyczno-Wychowawczy 2017/2018

Procedura-palenie.docx

WEWNĄTRZ-SZKOLNE-PROCEDURY-TE.docx

Procedury-działań-interwencyjnych-na-terenie-szkoły-po-śmierci-samobójczej-ucznia.doc

Karta-współpracy-rodzica-i-szkoły-2017.doc

Aneks-profilaktyka-samobójstw.docx

Godziny pracy:

Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek
8:00 – 13:00

 

10:00 – 15:00 10:00 – 14:00 15:00 –17:00

 

8:00- 12:00

 

KARTA WSPÓŁPRACY RODZICÓW ZE SZKOŁĄ

 

Kilka wskazówek dla rodziców .

  1. I. Jak rozumieć własne dziecko?

„Trzeba stworzyć w życiu dziecka tyle dobra , aby wypierało ono zło…”

(M. Montessori)

Młody człowiek – nasze dziecko, woli gdy.

  1. Słuchamy go uważnie, kiedy coś do Nas mówi, odłóżmy wtedy gazetę, wyłączmy telewizor, komputer, odwróćmy się do naszego dziecka twarzą, nie unikajmy jego wzroku.
  2. Staramy się zrozumieć – co przeżywa aktualnie, co się z nim dzieje, co nowego w życiu naszego dziecka się wydarzyło. Nie oceniajmy dziecka słowami; „Jesteś głupi”,  „..do niczego się nie nadajesz”, „Jesteś totalne zero”. Starajmy się oceniać tylko jego zachowanie, stosując sformułowania:  „Głupio postąpiłeś, ale spróbuje Ci pomóc”. Nie oceniamy wtedy osoby, tylko jego zachowanie.
  3. Zwracajmy uwagę na jego stan emocjonalny – nie tylko wtedy gdy się coś wydarzy.
  4. Rozmawiajmy z młodym człowiekiem bezpośrednio o sprawach, które też go dotyczą, ważne jest również jego zdanie.
  5. Ustalmy wspólnie z dzieckiem zakres obowiązków, za które będzie odpowiedzialny.
  6. Nie porównujmy naszego dziecka z innymi dziećmi, nikt z nas tego nie lubi.
    Ma to negatywny wpływ na jego samoocenę, rodzi bunt i żal.
  7. Nie wywołujmy w naszych dzieciach poczucia winy, kierując do niego słowa:
    „To przez Ciebie nic mi się w życiu nie układa”.
  8. Nie kupujmy miłości naszego dziecka, nowymi sprzętami, ubraniami. Dzieci pragną naszej miłości i zainteresowania.

 

  1. II. Czego uczą nasze rozmowy dzieci?
  2. Uczą jak wyrażać prawidłowo własne uczucia i potrzeby.
  3. Przerywają ich samotność.
  4. Dodają im wiary w siebie i własne możliwości.
  5. Zmniejszają napięcie, dają poczucie bezpieczeństwa.
  6. Pomagają odnaleźć swoje miejsce w świecie- potrzeba przynależności.
  7. Uczą jak poruszać się w świeci.