100 – lecie odzyskania niepodległości – czyli lekcja z wychowawcą w klasie 1A

0
449

„Jestem głęboko przekonany, że stulecie odzyskania niepodległości to sprawa bliska sercom wszystkich Polaków. Ogromnie zależy mi na tym, aby jubileusz stał się świętem całej polskiej wspólnoty i by każdy z nas, obywateli Rzeczypospolitej, czuł się zaproszony nie tylko do udziału w uroczystościach i innych wydarzeniach rocznicowych, ale przede wszystkim do ich współtworzenia”.

Prezydent RP Andrzej Duda

 

16 października br. uczniowie klasy 1A wraz z wychowawcą przygotowali zajęcia, w których świętowali 100 – lecie odzyskania niepodległości przez Polskę. Temat rzeka „Jesteśmy patriotami i nie boimy się o tym mówić – 100 rocznica odzyskania niepodległości” pozwolił uczniom odkryć karty historii i uświadomić sobie, że patriotyzm to nie tylko odwieczna walka z historycznym wrogiem o wolność kraju. W innej odsłonie bo w nowoczesnej Polsce, bez barier, bez granic swobodnie mogli mówić o tym jak, gdzie i co sprawia, że czują się patriotami. Uczeń klasy 1A przygotował prezentację dotyczącą symboli narodowych, krótko omówił historię hymnu oraz opowiedział o Legionach Polskich we Włoszech. Uczniowie z zaangażowaniem wskazywali na współczesny patriotyzm, przykładów nie było końca. Biorąc udział w quizie multimedialnym za pomocą platformy Kahoot wykazali się wiedzą historyczną oraz dzielili się swoimi spostrzeżeniami w ramach doświadczenia z pojęciem „patriota”. Za pomocą  quizu interaktywnego, „matematycznego z nutą patriotyzmu”,  odpowiadali na przykładowe pytania:

  1. Flaga RP jest prostokątem o proporcjach (szerokość/ długość)…..
  2. 11.11.1918 Polska odzyskała niepodległość. Liczba 11111918 jest podzielna przez….
  3. Ile osi symetrii ma flaga RP? ( nie zwracamy uwagi na kolory)

I choć nie zawsze znali odpowiedź, mogli szukać w głowie prawidłowego rozwiązania, liczyć, analizować i rozwijać przy tym kompetencje matematyczne.

Kończąc lekcje uczniowie wspólnie zaśpiewali wszystkie zwrotki hymnu narodowego we współczesnej formie. Niektórzy ubrali się w barwy narodowe i akcentem „Dumnym Polakiem jestem” zakończyli godzinę z wychowawcą.

Znajomość historii, umiejętność patrzenia w przyszłość przez pryzmat historii, pojęcie współczesnego patriotyzmu, symboli narodowych to wszystko w 45 minutach godziny z wychowawcą, na których świętowania „byciem wolnym Polakiem” nie było końca.

Wychowawca klasy 1A

Magdalena Lyska

 

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here