Tydzień Globalnej Edukacji 2019

0
183

Globalna edukacja coraz częściej wkrada się niepostrzeżenie do szkolnych ławek, gdzie uczniowie są uwrażliwiani na problemy otaczającego go świata. Nauczyciele nie nazywają tego po imieniu, ale cel przyświeca im jeden- rozwijanie kompetencji interkulturowych – otwartości, empatii, godności, równości.

Uczniowie kl. IVb pod kierunkiem koordynatora Tygodnia Edukacji Globalnej mgr Ewy Szromek przygotowali gazetkę informującą tym wydarzeniu i problemach klimatycznych.

W nawiązaniu do hasła tegorocznego Tygodnia Edukacji Globalnej „Pobudka! To ostatni dzwonek dla klimatu” na zajęciach z wychowawcą uczennice klasy 2a zaprezentowały film dzięki uprzejmości Green Projekcts Eko-scytujące, w którym można było zobaczyć i posłuchać Marcina Dorocińskiego , który chętnie wypowiada się na temat zmieniającego się klimatu, a na facebooku i profilu aktora można poczytać jak ważne są zmiany klimatyczne dla ludzi i ziemi. https://www.facebook.com/marcindorocinski/posts/2439306142789227/

Z kolei na języku niemieckim uczniowie klas drugich tworzyli  Methodenkoffer – Globales Lernen – walizkę dydaktyczną – Globalna Edukacja. Podzieleni na grupy tworzyli Memory,  Tabu-Karten, czy plakaty dydaktyczne prezentujące wymarzoną ekologiczną szkołę. Korzystając ze stron internetowych, opisywali podstawowe hasła związane z klimatem czy szukali niemieckich odpowiedników efektu cieplarnianego czy globalnego  ocieplenia.

Dzięki  materiałom dydaktycznym przygotowanym przez uczniów klasy drugiej, klasy pierwsze mogły szybko i w ciekawy sposób podejść do tematu globalnej edukacji, w tym uczenia się jak dbać o klimat. Uczniowie oglądali film Globalna Edukacja w języku niemieckim, w którym podjęty był temat sprowadzania bananów oraz ich konsumpcji w Polsce.

(https://www.youtube.com/watch?v=BrtYaBlAr-Y